Cele i zadania
Misją naszego przedszkola jest :
... dać Dziecku całe powietrze, słońce, całą życzliwość, jaka mu się należy, niezależnie od zasług czy win, zalet czy przywar.
Janusz Korczak
Nasze przedszkole wspomaga i ukierunkowuje rozwój dziecka zgodnie z jego wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi, w relacjach ze środowiskiem społeczno - kulturowym i przyrodniczym.
Główne cele jakie sobie stawiamy to przede wszystkim:
-
Wspomagać dzieci w rozwijaniu uzdolnień oraz kształtować czynności intelektualne potrzebne im w codziennych sytuacjach i w dalszej edukacji
-
Budować taki system wartości, w tym wychowywać dzieci tak, aby lepiej orientowały się w tym, co jest dobre a co złe
-
Kształtować u dzieci odporność emocjonalną konieczną do radzenia sobie w nowych i trudnych sytuacjach
-
Rozwijać umiejętności społeczne dzieci, które są niezbędne w poprawnych relacjach z dziećmi i dorosłymi
-
Stwarzać warunki sprzyjające zgodnej i wspólnej zabawie oraz nauce dzieci o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych
-
Dbać o zdrowie i sprawność fizyczną dzieci. Zachęcać je do uczestniczenia w zabawach i grach sportowych, utrwalać nawyki higieniczne, kształtować prawidłową postawę ciała
-
Budować dziecięcą wiedzę o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym oraz rozwijać w dzieciach umiejętność prezentowania swoich przemyśleń w sposób zrozumiały dla innych
-
Wprowadzać dzieci w świat wartości estetycznych i rozwijać umiejętność wypowiadania się poprzez muzykę, małe formy teatralne oraz sztuki plastyczne
-
Kształtować u dzieci poczucie przynależności społecznej oraz postawy patriotycznej
-
Wspierać u dzieci ich ciekawość, aktywność i samodzielność, kształtować te wiadomości i umiejętności, które są ważne w edukacji szkolnej
Założenia programowe realizowane są w przyjaznej dziecku atmosferze. Nauczyciele wykorzystują wiedzę psychologiczno - pedagogiczną opartą na koncepcjach znanych psychologów i pedagogów m.in. T. Gordona, A. Faber, E. Mazlish, W. Sherborne, B. Rocławski, M. Bogdanowicz i inni.
Organizacja zajęć uwzględnia równowagę pomiędzy swobodną zabawą, grami, zabawą na świeżym powietrzu oraz zajęciami edukacyjnymi.