top of page

Cele i zadania

MisjÄ… naszego przedszkola jest :

... dać Dziecku całe powietrze, słońce, całą życzliwość, jaka mu się należy, niezależnie od zasług czy win, zalet czy przywar.

Janusz Korczak

Nasze przedszkole wspomaga i ukierunkowuje rozwój dziecka zgodnie z jego wrodzonym potencjaÅ‚em i możliwoÅ›ciami rozwojowymi, w relacjach ze Å›rodowiskiem spoÅ‚eczno - kulturowym i przyrodniczym. 

GÅ‚ówne cele jakie sobie stawiamy to przede wszystkim:

 

  • Wspomagać dzieci w rozwijaniu uzdolnieÅ„ oraz ksztaÅ‚tować czynnoÅ›ci intelektualne potrzebne im w codziennych sytuacjach i w dalszej edukacji

  • Budować taki system wartoÅ›ci, w tym wychowywać dzieci tak, aby lepiej orientowaÅ‚y siÄ™ w tym, co jest dobre a co zÅ‚e

  • KsztaÅ‚tować u dzieci odporność emocjonalnÄ… koniecznÄ… do radzenia sobie w nowych i trudnych sytuacjach

  • Rozwijać umiejÄ™tnoÅ›ci spoÅ‚eczne dzieci, które sÄ… niezbÄ™dne w poprawnych relacjach z dziećmi i dorosÅ‚ymi

  • Stwarzać warunki sprzyjajÄ…ce zgodnej i wspólnej zabawie oraz nauce dzieci o zróżnicowanych możliwoÅ›ciach fizycznych i intelektualnych

  • Dbać o zdrowie i sprawność fizycznÄ… dzieci. ZachÄ™cać je do uczestniczenia w zabawach i grach sportowych, utrwalać nawyki higieniczne, ksztaÅ‚tować prawidÅ‚owÄ… postawÄ™ ciaÅ‚a

  • Budować dzieciÄ™cÄ… wiedzÄ™ o Å›wiecie spoÅ‚ecznym, przyrodniczym i technicznym oraz rozwijać w dzieciach umiejÄ™tność prezentowania swoich przemyÅ›leÅ„ w sposób zrozumiaÅ‚y dla innych

  • Wprowadzać dzieci w Å›wiat wartoÅ›ci estetycznych i rozwijać umiejÄ™tność wypowiadania siÄ™ poprzez muzykÄ™, maÅ‚e formy teatralne oraz sztuki plastyczne

  • KsztaÅ‚tować u dzieci poczucie przynależnoÅ›ci spoÅ‚ecznej oraz postawy patriotycznej

  • Wspierać u dzieci ich ciekawość, aktywność i samodzielność, ksztaÅ‚tować te wiadomoÅ›ci i umiejÄ™tnoÅ›ci, które sÄ… ważne w edukacji szkolnej

 

ZaÅ‚ożenia programowe realizowane sÄ… w przyjaznej dziecku atmosferze. Nauczyciele wykorzystujÄ… wiedzÄ™ psychologiczno - pedagogicznÄ… opartÄ… na koncepcjach znanych psychologów i pedagogów m.in. T. Gordona, A. Faber, E. Mazlish, W. Sherborne, B. RocÅ‚awski, M. Bogdanowicz i inni.

Organizacja zajęć uwzglÄ™dnia równowagÄ™ pomiÄ™dzy swobodnÄ… zabawÄ…, grami, zabawÄ… na Å›wieżym powietrzu oraz zajÄ™ciami edukacyjnymi.

bottom of page