Cele i zadania
MisjÄ… naszego przedszkola jest :
... dać Dziecku całe powietrze, słońce, całą życzliwość, jaka mu się należy, niezależnie od zasług czy win, zalet czy przywar.
Janusz Korczak
Nasze przedszkole wspomaga i ukierunkowuje rozwój dziecka zgodnie z jego wrodzonym potencjaÅ‚em i możliwoÅ›ciami rozwojowymi, w relacjach ze Å›rodowiskiem spoÅ‚eczno - kulturowym i przyrodniczym.
GÅ‚ówne cele jakie sobie stawiamy to przede wszystkim:
-
Wspomagać dzieci w rozwijaniu uzdolnień oraz kształtować czynności intelektualne potrzebne im w codziennych sytuacjach i w dalszej edukacji
-
Budować taki system wartości, w tym wychowywać dzieci tak, aby lepiej orientowały się w tym, co jest dobre a co złe
-
Kształtować u dzieci odporność emocjonalną konieczną do radzenia sobie w nowych i trudnych sytuacjach
-
Rozwijać umiejÄ™tnoÅ›ci spoÅ‚eczne dzieci, które sÄ… niezbÄ™dne w poprawnych relacjach z dziećmi i dorosÅ‚ymi
-
Stwarzać warunki sprzyjajÄ…ce zgodnej i wspólnej zabawie oraz nauce dzieci o zróżnicowanych możliwoÅ›ciach fizycznych i intelektualnych
-
Dbać o zdrowie i sprawność fizyczną dzieci. Zachęcać je do uczestniczenia w zabawach i grach sportowych, utrwalać nawyki higieniczne, kształtować prawidłową postawę ciała
-
Budować dzieciÄ™cÄ… wiedzÄ™ o Å›wiecie spoÅ‚ecznym, przyrodniczym i technicznym oraz rozwijać w dzieciach umiejÄ™tność prezentowania swoich przemyÅ›leÅ„ w sposób zrozumiaÅ‚y dla innych
-
Wprowadzać dzieci w świat wartości estetycznych i rozwijać umiejętność wypowiadania się poprzez muzykę, małe formy teatralne oraz sztuki plastyczne
-
Kształtować u dzieci poczucie przynależności społecznej oraz postawy patriotycznej
-
Wspierać u dzieci ich ciekawość, aktywność i samodzielność, ksztaÅ‚tować te wiadomoÅ›ci i umiejÄ™tnoÅ›ci, które sÄ… ważne w edukacji szkolnej
ZaÅ‚ożenia programowe realizowane sÄ… w przyjaznej dziecku atmosferze. Nauczyciele wykorzystujÄ… wiedzÄ™ psychologiczno - pedagogicznÄ… opartÄ… na koncepcjach znanych psychologów i pedagogów m.in. T. Gordona, A. Faber, E. Mazlish, W. Sherborne, B. RocÅ‚awski, M. Bogdanowicz i inni.
Organizacja zajęć uwzglÄ™dnia równowagÄ™ pomiÄ™dzy swobodnÄ… zabawÄ…, grami, zabawÄ… na Å›wieżym powietrzu oraz zajÄ™ciami edukacyjnymi.